KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA 2015-2020
„DZIECKO CHCE BYĆ DOBRE…
JEŚLI NIE UMIE- NAUCZ
JEŚLI NIE WIE- WYTŁUMACZ
JEŚLI NIE MOŻE – POMÓŻ”
Janusz Korczak
MISJA PRZEDSZKOLA
- Wspólnie z rodzicami, jako najbardziej znaczącymi autorytetami dziecka w wieku przedszkolnym, koncentrujemy nasze działania wychowawczo-dydaktyczne na wspomaganiu jego rozwoju w atmosferze akceptacji
i bezpieczeństwa. Wobec rodziny przyjmujemy postawę doradczą i wspierającą działania wychowawcze: rozpoznawanie możliwości rozwojowych dziecka i podjęcie interwencji specjalistycznej; informowanie na bieżąco o postępach dziecka, uzgadnianie wspólnie z rodzicami kierunków i zakresów zadań realizowanych w naszym przedszkolu. - Przygotowujemy naszych wychowanków, na miarę swoich możliwości, do życia w zgodzie z ludźmi, z przyrodą
i samym sobą. - Budzimy zaciekawienie otaczającym światem poprzez organizowanie działań i sytuacji pozwalających na poznanie i rozumienie siebie i świata, a tym samym dostarczanie radości odkrywania.
- Zwracamy uwagę dzieci na piękno ojczystego słowa w pięknej literaturze dziecięcej i muzyce.
- Umożliwiamy dzieciom wyrażanie siebie w różnych formach ekspresji: słownej, plastycznej, muzycznej.
- Wspieramy działania twórcze dzieci w różnych dziedzinach aktywności.
- Pomagamy dzieciom odnaleźć ich miejsce w grupie rówieśniczej poprzez uczenie nawiązywania serdecznego kontaktu z innymi osobami, budowaniu własnego „ ja”.
- Tworzymy warunki sprzyjające spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej i zabawowej dziecka.
- Naszym priorytetowym celem jest wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych. Uczymy patrzeć na potrzeby innych ludzi.
- Wychowujemy człowieka myślącego, kochającego, altruistycznego, poszukującego.
WIZJA PRZEDSZKOLA
- Nasze przedszkole jest bardzo dobrze wyposażone w pomoce i środki dydaktyczne.
- Kadra pedagogiczna jest wysoko wykwalifikowana.
- Przedszkole posiada swój piękny, zielony ogród z bezpiecznym kolorowym sprzętem do zabawy.
- W przedszkolu panuje klimat wzajemnej współpracy, życzliwości i zaufania.
- Przedszkole jest drugim domem dla przedszkolaków- ciepłym, bezpiecznym, przytulnym, gdzie zdobywają wiedzę o sobie i o otaczającym ich świecie w sposób ciekawy, drogą poznania, doświadczania i przeżywania.
- Dziecko kończące edukację w naszym przedszkolu jest przygotowane intelektualnie, emocjonalnie, psycho- ruchowo, o dobrze rozwiniętej motywacji do dalszego etapu edukacji.
- Każdy wychowanek rozumie i przestrzega normy i zasady prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej
i w stosunku do osób starszych. - Wychowankowie przedszkola kierują się w swoim postępowaniu wartościami uniwersalnymi, jak: prawda, dobro, miłość i piękno oraz kultura osobista.