Rozkład dnia

Ranek
6.30 – 8.00 – schodzenie się dzieci

  • indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
  • zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dzieci
  • prace porządkowo-gospodarcze i hodowlane
  • praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno – kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)


8.00 – 8.30

– czynności dydaktyczno – wychowawcze w „ranku” realizowane indywidualnie, w zespołach lub z całą grupą

8.30 – 8.45

  • zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

 

Śniadanie
8.45 – 9.30

  • czynności higieniczne przed śniadaniem
  • śniadanie
  • czynności higieniczne po śniadaniu

Zajęcia obowiązkowe
9.30 – 10.00 – DZIECI 3-LETNIE
9.30 – 10.30 – DZIECI 4-7-LETNIE

  • zajęcia wychowawczo-dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz dostosowanych do tego miesięcznych planów pracy  wychowawczo-dydaktycznej zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć, z uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonym do realizacji programem wychowania przedszkolnego – zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych

Zajęcia dowolne i zabawy w przedszkolu i w ogrodzie
10.00 – 11.15 – 3-latki
10.30 – 11.45 – 4-7-latki

  • zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka takie jak: zabawy spontaniczne, zabawy spontaniczne z udziałem nauczycielki, zabawy wg określonych reguł dobrowolnie podejmowane przez dzieci
  • zabawy wyznaczone przez różne kierunki aktywności dziecka: zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy ruchowe, zabawy badawcze, zabawy dydaktyczne, zabawy twórcze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze, spacery itp.
  • zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu

Obiad
11.45 – 12.00 – czynności higieniczne przed obiadem
12.00 – 12.30 – obiad

  • czynności higieniczne po obiedzie

Zajęcia i zabawy popołudniowe
12.30 – 15.00 – 3-latki

  • przygotowanie do leżakowania
  • leżakowanie
  • czynności higieniczne
  • przygotowanie do podwieczorku

 

12.30 – 13.45 – 4-7-latki

  • czynności i zabawy o charakterze relaksacyjnym (słuchanie bajek, muzyki, ćwiczenia relaksacyjne)
  • zajęcia i zabawy dowolne w przedszkolu i w ogrodzie, zajęcia indywidualne, stymulacyjne, zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą o charakterze ogólnorozwojowym, utrwalającym
  • czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku

Podwieczorek
13.45 – 14.00 – podwieczorek


Rozchodzenie się dzieci
14.00 – 17.00 – zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu

  • praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno – kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)
  • rozchodzenie się dzieci
  • indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
  • czynności i zabawy podejmowany z wyboru i inicjatywy dzieci

 

Rozmiar czcionki
Kolor