Ranek
6.30 – 8.00 – schodzenie się dzieci
- indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
- zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dzieci
- prace porządkowo-gospodarcze i hodowlane
- kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
- praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)
8.00 – 8.45 – czynności dydaktyczno wychowawcze w „ranku” realizowane indywidualnie, w zespołach lub z całą grupą
- zespołowe zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu (nauka języka obcego, profilaktyka korekcyjna)
- zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne
Śniadanie
8.45 – 9.30
- czynności higieniczne przed śnadaniem
- śniadanie
- czynności higieniczne po śniadaniu
Zajęcia obowiązkowe
9.30 – 10.00 – DZIECI 3-LETNIE
9.30 – 10.30 – DZIECI 4-6-LETNIE
- zajęcia wychowawczo-dydaktyczne wynikające z miesięcznego planu pracy wychowawczo
- dydaktycznej zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć, z uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonym do realizacji programem wychowania przedszkolnego
- zajęcia zorganizowane , inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych
Zajęcia dowolne i zabawy w przedszkolu i w ogrodzie
10.00 – 11.15 – 3-latki
10.30 – 11.45 – 4-7-latki
- zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka takie jak: zabawy spontaniczne, zabawy spontaniczne z udziałem nauczycielki, zabawy wg określonych reguł dobrowolnie podejmowane przez dzieci
- zabawy wyznaczone przez różne kierunki aktywności dziecka: zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy ruchowe, zabawy badawcze, zabawy dydaktyczne, zabawy twórcze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe,obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze, spacery itp.
- zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
Obiad
11.45 – 12.00 – czynności higieniczne przed obiadem
12.00 – 12.30 – obiad
- czynności higieniczne po obiedzie
Zajęcia i zabawy popołudniowe
12.30 – 15.00 – 3-latki
- przygotowanie do leżakowania
- leżakowanie
- czynności higieniczne
- przygotowanie do podwieczorku
12.30 – 13.45 – 4-6-latki
- czynności i zabawy o charakterze relaksowym
- zajęcia i zabawy dowolne w przedszkolu i w ogrodzie, zajęcia indywidualne, stymulacyjne, zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą o charakterze ogólnorozwojowym, utrwalającym
- czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku
Podwieczorek
14.00 – 14.15 – podwieczorek
14.15 – 15.00 – zabawy dzieci podjęte z własnej inicjatywy
Rozchodzenie się dzieci
15.00 – 17.00 – zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
- praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno – kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)
- rozchodzenie się dzieci
- indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
- czynności i zabawy podejmowany z wyboru i inicjatywy dzieci
- prace porządkowo-gospodarcze i hodowlane
- kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
15.30 – II podwieczorek dla dzieci pozostających w przedszkolu do godz 16.30