Ranek
6.30 – 8.00 – schodzenie się dzieci
- indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
- zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dzieci
- prace porządkowo-gospodarcze i hodowlane
- praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno – kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)
8.00 – 8.30
– czynności dydaktyczno – wychowawcze w „ranku” realizowane indywidualnie, w zespołach lub z całą grupą
8.30 – 8.45
- zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne
Śniadanie
8.45 – 9.30
- czynności higieniczne przed śniadaniem
- śniadanie
- czynności higieniczne po śniadaniu
Zajęcia obowiązkowe
9.30 – 10.00 – DZIECI 3-LETNIE
9.30 – 10.30 – DZIECI 4-7-LETNIE
- zajęcia wychowawczo-dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz dostosowanych do tego miesięcznych planów pracy wychowawczo-dydaktycznej zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć, z uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonym do realizacji programem wychowania przedszkolnego – zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych
Zajęcia dowolne i zabawy w przedszkolu i w ogrodzie
10.00 – 11.15 – 3-latki
10.30 – 11.45 – 4-7-latki
- zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka takie jak: zabawy spontaniczne, zabawy spontaniczne z udziałem nauczycielki, zabawy wg określonych reguł dobrowolnie podejmowane przez dzieci
- zabawy wyznaczone przez różne kierunki aktywności dziecka: zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy ruchowe, zabawy badawcze, zabawy dydaktyczne, zabawy twórcze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze, spacery itp.
- zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
Obiad
11.45 – 12.00 – czynności higieniczne przed obiadem
12.00 – 12.30 – obiad
- czynności higieniczne po obiedzie
Zajęcia i zabawy popołudniowe
12.30 – 15.00 – 3-latki
- przygotowanie do leżakowania
- leżakowanie
- czynności higieniczne
- przygotowanie do podwieczorku
12.30 – 13.45 – 4-7-latki
- czynności i zabawy o charakterze relaksacyjnym (słuchanie bajek, muzyki, ćwiczenia relaksacyjne)
- zajęcia i zabawy dowolne w przedszkolu i w ogrodzie, zajęcia indywidualne, stymulacyjne, zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą o charakterze ogólnorozwojowym, utrwalającym
- czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku
Podwieczorek
13.45 – 14.00 – podwieczorek
Rozchodzenie się dzieci
14.00 – 17.00 – zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
- praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno – kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)
- rozchodzenie się dzieci
- indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
- czynności i zabawy podejmowany z wyboru i inicjatywy dzieci