Rozkład dnia

Ranek
6.30 – 8.00 – schodzenie się dzieci

  • indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
  • zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dzieci
  • prace porządkowo-gospodarcze i hodowlane
  • kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
  • praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)


8.00 – 8.45
– czynności dydaktyczno wychowawcze w „ranku” realizowane indywidualnie, w zespołach lub z całą grupą

  • zespołowe zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu (nauka języka obcego, profilaktyka korekcyjna)
  • zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

Śniadanie
8.45 – 9.30

  • czynności higieniczne przed śnadaniem
  • śniadanie
  • czynności higieniczne po śniadaniu

Zajęcia obowiązkowe
9.30 – 10.00 – DZIECI 3-LETNIE
9.30 – 10.30 – DZIECI 4-6-LETNIE

  • zajęcia wychowawczo-dydaktyczne wynikające z miesięcznego planu pracy wychowawczo
  • dydaktycznej zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć, z uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonym do realizacji programem wychowania przedszkolnego
  • zajęcia zorganizowane , inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych

Zajęcia dowolne i zabawy w przedszkolu i w ogrodzie
10.00 – 11.15 – 3-latki
10.30 – 11.45 – 4-7-latki

  • zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka takie jak: zabawy spontaniczne, zabawy spontaniczne z udziałem nauczycielki, zabawy wg określonych reguł dobrowolnie podejmowane przez dzieci
  • zabawy wyznaczone przez różne kierunki aktywności dziecka: zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy ruchowe, zabawy badawcze, zabawy dydaktyczne, zabawy twórcze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe,obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze, spacery itp.
  • zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu

Obiad
11.45 – 12.00 – czynności higieniczne przed obiadem
12.00 – 12.30 – obiad

  • czynności higieniczne po obiedzie

Zajęcia i zabawy popołudniowe
12.30 – 15.00 – 3-latki

  • przygotowanie do leżakowania
  • leżakowanie
  • czynności higieniczne
  • przygotowanie do podwieczorku

 

12.30 – 13.45 – 4-6-latki

  • czynności i zabawy o charakterze relaksowym
  • zajęcia i zabawy dowolne w przedszkolu i w ogrodzie, zajęcia indywidualne, stymulacyjne, zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą o charakterze ogólnorozwojowym, utrwalającym
  • czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku

Podwieczorek
14.00 – 14.15 – podwieczorek
14.15 – 15.00 – zabawy dzieci podjęte z własnej inicjatywy


Rozchodzenie się dzieci
15.00 – 16.30 – zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu

  • praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno-korekcyjno – kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy)
  • rozchodzenie się dzieci
  • indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
  • czynności i zabawy podejmowany z wyboru i inicjatywy dzieci
  •  prace porządkowo-gospodarcze i hodowlane
  • kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci

15.30 – II podwieczorek dla dzieci pozostających w przedszkolu do godz 16.30

Rozmiar czcionki
Kolor